Dingen - Reisverslag uit Perth, Australië van Ruben Groot - WaarBenJij.nu Dingen - Reisverslag uit Perth, Australië van Ruben Groot - WaarBenJij.nu

Dingen

Door: Ruben de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ruben

15 November 2012 | Australië, Perth

Hehe, Na een tijdje beginnen de dingen een beetje te kloppen en in elkaat te vallen. Werk is nog steeds een probleem, en het vinden er van is een stukkie moeilijker dan gedacht. Maar de andere dingen gaan verder prima. Heb mijn Multirider (Australische OV) en kan overal komen via public transport. Ik moet wel zeggen de laaste keer dat ik daarvan gebruik heb gemaakt was in 2004. En toen had je in Australië zeker in Perth amper openbaar vervoer. Een paar bussen that's it. Nu rijden de bussen en treinen af en aan naar de stad en weer terug(wat voor mensen zonder rijbewijs zoals ik heel handig is). Deze week ben ik amper thuis gebleven in het huis waar ik verblijf. Ben de Stad in en uit geweest. En ik kan zeggen Perth heeft niet stilgestaan sinds de laatste keer dat ik er was. Het is gigantisch gegroeid. Met de suburbs erbij is de totale omvang ongeveer die van half Nederland.

Het uitgaan's leven is niet zo zeer verschillend met dat van Nederland. Behalve de muziek en de drank. De drank is hier DUUR! ik denk dat je omgerekend hier voor een biertje zo'n 7 á 8 euro betaalt. En dat vinden de mensen hier blijkbaar normaal. Als ik ze vertel wat je voor alcohol en sigaretten in Europa en met name Nederland betaalt, zeggen ze allemaal dat ze aankomende vakantie naar Europa emigreren. Over het roken btw. Australië staat bekend om zijn gezonden bevolking en het grote anti rook belijd.... BULLSHIT! Alles en iedereen rookt en drinkt hier als een ketellapper. Overigens is dat wel alleen in het weekend. Maar dan gaat het ook HARD!! Ik heb eerlijk gezegd al twee weken lang geen sigaret meer aangeraakt!

Verder is Perth overdag mooier dan s'nachts. Ik durf met gemak te zeggen dit is een van de mooiste steden ter wereld. Ik ben op heel veel plaatsen in de wereld geweest, en Perth is zeker een van de mooiste. Het is elke dag weer een avontuur om de bus of de trien de pakken richting de stad, en gewoon rondlopen. De mensen zijn hier bijzonder vriendelijk en hebben een hele droge sarcastische humor die ik wel kan waarderen. Het engels praten gaat steeds vloeiender al heb ik af en toe nog wel problemen maar dat komt vanzelf wel goed. Ik hoop echter snel werk te vinden zodat ik mijn bankrekening kan aan gaan spekken en het ronddwalen kan voortzetten. Maar dat komt vast wel goed.

  • 15 November 2012 - 08:06

    Carla:

    Hé mop,

    Wat heerlijk die verhalen. Zo drink en rook je ook wat minder haha. Ga je eindelijk gezond leven.
    Het is wel te hopen dat je gauw werk vind om de digen te doen, die je wilt doen in Austalië.
    Ga lekker genieten. XXX

  • 15 November 2012 - 10:54

    Eggie :

    Hey maat wat een leuk verhaal man.
    Je bent lekker aan het genieten gelijk heb je hoop dat het weer beter is als hier.
    Het is behoorlijk koud hierow ik spreek je met je volgende blog wel weer .

    Have fun xje bertje

  • 18 November 2012 - 23:17

    Fenrik = O + O:

    L.R.
    Fijn om weer iets van je te horen. Perth is dan toch wel heel erg veranderd sinds wij er waren en dat was in 1999. Je begint je al aardig thuis te voelen.
    Groeten aan allen en voor jou in het bijzonder! Liefs van O + O. Doei!!

  • 19 November 2012 - 01:15

    Diana:

    geweldig dat je al twee weken niet meer rookt als je de prijzen daar ziet stop je wel vanzelf van de schrik. wat is perth groot dat had ik niet verwacht genoeg nog om te ontdekken dus. vandaag nog met je zus gewerkt was weer gezellig. ik zal voor je duimen dat je snel werl vind groetjes

  • 26 November 2012 - 23:50

    Gijs Wildeman:

    Dag Ruben,
    Van je oma hoorde ik dat je op waar ben je zit. Als oudoom zal ik je verhalen lezen en vind ik leuk. Zet hem op, dat werk lukt wel, al is het maar schoonmaken , for the time being. Groet. Gijs.Wildeman

  • 14 December 2012 - 11:10

    Daan:

    Nou zeg je wel dat het Australische rook- en drankbeleid niet werkt maar kijk eens hoe gezond je leeft, haha. Goed om te zien dat je er zo'n goede tijd hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

A Land Down Under

Een reis naar de andere kant van de wereld.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2013

Life Down Under

03 Januari 2013

2013

14 December 2012

On my way to Kalgoorlie

15 November 2012

Dingen

02 November 2012

De eerste dagen
Ruben

Mijn reis naar Australia!

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 4657

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2012 - 01 Juni 2012

A Land Down Under

Landen bezocht: