On my way to Kalgoorlie - Reisverslag uit Kalgoorlie, Australië van Ruben Groot - WaarBenJij.nu On my way to Kalgoorlie - Reisverslag uit Kalgoorlie, Australië van Ruben Groot - WaarBenJij.nu

On my way to Kalgoorlie

Door: Ruben de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ruben

14 December 2012 | Australië, Kalgoorlie

Al bijna 2 maanden hier, en ik geniet. Een baan gevonden bij de plaatselijke slager. 3 minuten lopen en het is het meest simpele werk wat ik ooit in me leven gedaan heb, en het verdient nog redelijk ook. Het is daarin tegen wel ongelooflijk eentonig en saai werk. Maar tis eindelijk wat.

Het is wel een verandering in planning geworden, eerst wou ik hier gaan studeren maar nu ik er zo over nadenk denk ik dat het toch maar wat anders gaat worden. Ik ben nu van plan om rond februari naar het zuiden te gaan en misschien daar een beetje rondtrekken. Ik zie wel wat ik doe. Het is allemaal zo anders gegaan dan ik had gepland. En eerst, toen de dingen niet liepen volgens de planning begon ik me verloren te voelen en alles wat er bij komt. Maar ik ben er nu zo ongeveer wel achter dat je zeker hier de dingen moet nemen voor als het komt. ''Go with the flow'' het is hoe de Australische cultuur hier in elkaar zit. Neem de dingen zoals ze komen en kijk wat je er mee doet. Ik kan me er erg goed in plaatsen, maar toch is het niet ideaal. Maar ach voor 5 á 6 maandjes die nog komen moet het niet zo erg zijn.

Anderen dingen, over 2 uurtjes zit ik in de trein naar Kalgoorlie om mijn oom peter te zien voor een 5 daags bezoekje. Hij beheerd de ICT op een highschool in Kalgoorlie en wat ik van mensen hoor weet hij veel van de plaatselijke omgeving. Het grappige is echter wel, de trein reis is zo'n 625 kilometer door het midden van de outback. De zelfde afstand als van mijn huis naar Parijs... Misschien nog wel verder. En hier ben je dan aan de rand van de bewoonde wereld. Ben benieuwd!! Over 5 dagen rij ik met Peter weer terug naar Perth, hij is hier dan een week of 2 voor de kerst en gaat dan alleen weer terug. Ik moet zeggen het is heel raar hier de kerstbomen en kerstversiering te zien met 38 graden, maar voor de verandering is geen sneeuw of regen is ook wel eens leuk, toch? Goed ik ga verder met me tas inpakken, en ik wens iedereen die dit leest alvast een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar. Mocht de wereld echter echt eindigen op 21-12-12. Was een eer jullie gekend te hebben!!

  • 14 December 2012 - 23:47

    Diana:

    hoi ruben leuk om weer wat van je te lezen hier is het snertweer we hebben sneeuw,vorst en regen.
    leuk voor je dat je eindelijk een baan hebt al is het niet wat je in gedachten had als je maar leuke collega's hebt. goeie reis en hele fijne kerst en gezond 2013

  • 19 December 2012 - 12:36

    Ineke :

    Fijn dat je uiteindelijk toch een baan hebt gevonden.
    Ik wens je fijne feestdagen toe met de beste wensen voor 2013.

  • 21 December 2012 - 10:29

    Erik En Fenna De Groot:

    L.R.
    Genoten van je verslag en al je belevenissen.
    En mocht de wereld inderdaad vandaag vergaan dan hopen we je elders weer te zien en dat we van je kunnen blijven genieten.Maar goed alle gekheid op een stokje en terug naar de realiteit en de verandering van je plannen wensen we jou en alle anderen een mooi kerstfeest en een goede jaarwisseling.
    Hou je haaks! Warme groeten en liefs Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kalgoorlie

A Land Down Under

Een reis naar de andere kant van de wereld.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2013

Life Down Under

03 Januari 2013

2013

14 December 2012

On my way to Kalgoorlie

15 November 2012

Dingen

02 November 2012

De eerste dagen
Ruben

Mijn reis naar Australia!

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 4658

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2012 - 01 Juni 2012

A Land Down Under

Landen bezocht: